Pre Workout (aktivatori pre treninga)

Svima su nam poznati steroidi i lekovi na bazi steroida. Često ih koriste bodibilderi, profesionalni sportisti i osobe koje žele da poboljšaju svoju formu i učinkovitost treninga. Ipak, dok pružaju značajne rezultate većina ovih suplemenata ima veiliki broj nuspojava. Zbog toga je industrija suplemenata smislila načine kako povećati rezultate, potpuno zaobilazeći steroide. Izumili su suplemente koji se koriste pre treninga. Ovi suplementi prouzrokuju nekoliko nuspojava, povećavaju performanse na prirodniji način i čak ne povećavaju mišćnu masu nego nam omogućavaju da bolje odradimo trening. Pored toga, većina ovih suplemenata je potpuno legalna i mogu se kupiti u svakoj prodavnici suplemenata  ili se mogu poričiti putem interneta. Sada ćemo vidi kako ovi suplementi deluju.

Šta je pre workout (aktivator pre treninga)?

Pre-wokrout je šejk, obrok ili suplement koji se otprilike uzima pola sata pre treninga. Naporni treninzi sagorevaju našu energiju i čine da se osećamo iscrpljeno veoma brzo. Zbog tog se čak i osobe koje redovno treniraju kao i profesionalni sportisti ponekad bore sa tim da izdrže ceo trening. Naše rezerve energije su ograničene i očekivano je da mi ponekad moramo da prekinemo trening zato što ne može više da nastavimo sa vežbanjem. Zato su napravljeni aktivatori pre treninga (pre-workouts) da bi održavali našu energiju na visokom nivou, da nam da snagu za vreme treniranja i da znatno umanji osećaj umora. Osim što pojačavaju izdržljivost, mogu povećati performanse koje vode do boljih rezultata, brže izgradnje mišića i izdržljivosti.

Pre-workouts se ne moraju kupovati kao već pripremljeni suplementi. Možete napraviti vaš  pre-workout obrok ili šejk od prirodnih sastojaka kod kuće. Oni se razlikuju, ali moraju da sadrže u sebi proteine i ugljene hidrate. Ako se koristi kao obrok, mora se uzimati sat ili dva pre treninga kako bi se svario pravilno. Idealni sastojci za jelo su riba, piletina, jaja i riža. Porcija ne bi trebalo a bude velika jer unošenje velike količine hrane ne znači da ćete imati bolje efekte dok se vaš organizam bori da svari hranu. Ako se odlučite za užinu, možete odabrati bananu, šolju kafe, kuvana jaja ili jogurt. Takođe, morate voditi računa da pijete dosta vode kao bi vaše organizam bio hidriran. Domaći pre-workouts su jeftiniji i pristupačniji i mogu vam puržiti iste rezultate kao i suplementi.

Ako se odlučite za pre-workout suplemente, imajte na umu da ne postoji jasna formula u pogledu koji sastojici se nalaze u njima. Većina njih ima jedinjenja koja se koriste za proizvodnju azotnog oksida kao što je L-arginin ili L-cintrulin. Azotni oksid se prirodno proizvodi u našem organizmu i povećava protok krvi što vodi do boljih performansi za vreme treninga. Pre-workouts imaju sposobnost da poboljšaju produkciju ove supstance. Većina njih, takođe, sadrže kofein koji ojačava naš organizam i poboljšava proces sagorevanja masti. Neki od ovih suplemenata sadrže i kreatin. Verovatno ste čuli za ovu supstancu koja se često prodaje kao poseban proizvod za povećanje rutine treninga. Poboljšava izdržljivost, otklanja osećanja iscrpljenosti i umora  i povećava snagu mišića. Zbog toga je ova supstanca popularna među profesionalnim sportistima. Pre-workout suplementi se često kupuju u obliku praška koji se pomeša sa mlekom ili vodom i uzima se kao šejk 30 minuta pre treninga.

Nuspojave Pre-workout suplemenata

Pre-workout suplementi sadrže prirodne ali i sintetičke sastojke. Kao bilo koji drugi suplement, mogu prouzrokovati nuspojave koje su sasvim neznatne u poređenju sa onim koje prouzrokuju steroidi. Nuspojave koje nastaju od ovih suplemenata su kratkoročne i nestaju odmah čim prestanete da ih koristite. Samo nekoliko osoba bi imalo koristi od ovih sumplemenata i oni se nikada neće suočiti sa nuspojavama. Trebalo bi da imate na umu da različiti organizmi imaju različite reakcije na određeni suplement. Zbog toga bi bi trebalo da pre-workouts budu prilagođeni. Kako postoji veliki spektar ovih suplemenata na tržištu, trebalo bi da isprobate različite suplemente kako bi pronašli onaj koji vam najviše odgovara.

Suplementi koji sadrže visok postotak kofeina mogu da prouzrokuju anksioznost, nervozu, nesanicu i opšti osećaj nemira. Suplement može da sadrži čak 500mg, to je kao da popijete 5 šoljiva kafe odjednom. Ako volite da pijete kafu tokom dana i na to dodate koefin iz suplementa, nemojte da se iznenadite ako provedete noć bez sna. Ukoliko se suočite sa ovom nuspojavom, pokušate da korsitite drugi pre-workout sa manjom količinom kofeina ili izbegavajte kafu u toku dana.

Dok vam kreatin pruža mnoge prednosti tokom treninga, takođe može da izazove digestivne probleme, zadržavanje vode ili dobijanje kilaže. Ako se osečate naduveno nakon uzimanja vašeg pre-workout suplementa, pokušajte da korsitite drugi suplement bez kreatina i proverite da li je to što vam stvara problem.

Za poboljšanje izgradnje mišića i izdržljivosti, neki suplementi sadrže supstancu koja se zove Citrulin. Ova supstanca ima mogućnost poboljšanja protoka krvi u mišiće kao i celo telo, ali takođe poboljšava i protok krvi u mozak. Povećani protok prouzrokuje visoki krvi pritisak u mozgu što stvara jake glavobolje. Ako imate glavobolje nakon korištenja pre-workouts, proverite sastojke i opredelite se za suplemente koji ne sadrže ovu supstancu.

Nuspojave se ne pojavljuju od ove supstance koja poboljšava performanse. Mnogi pre-workouts imaju divne ukuse koji se dobijaju od veštačkih zaslađivača. Industrija suplemenata teži tome da doda veštačke zaslađivače sa ciljem da učini šejkove ukusnijim bez dodavanja dodatnih kalorija u njihove prizvode. Ipak, organizam ne toleriše ove supstance naročito dobro. Moguće nuspojave su digestivni problemi, diareja i gasovi. Ukoliko se suočite sa ovim, promenite suplemente sa drugačijim zaslađivačem ili pokušajte da koristite suplemente bez zaslađivača. Možda neće biti ukusni, ali ćete izbeći nuspojave.

Najbolji Pre-workouts

Pre-workouts se često opisuju kao dijetetski proizvodi i kao takvi nisu strogo propisani. Zbog toga bi trebalo da proverite njihove sastojke i da se odlučite za one koji su provereni od strane uglednog trećeg lica. Ova informacija bi trebala da se nalazi na deklaracija proizvoda.

Dve popularne supstance koje se često nalaze u pre-workouts su DMAA i DMHA. DMAA je takođe poznat pod nazivom 1,3 Dimetilamin. Ali št a je tačno DMMA?To je neurotransmiter sa termogenetskim karakteristikama. DMMA ima slična dejstva kao kofein koji vam može dati više energije i poveća vaše performanse dok trenirate. Ova supstanca dolazi do centralnog nervnog sistema i blokira ponovni unos noradrenalina. U isto vreme, to podstiče dopamin koji vodi do poboljšanja performansi i samog osećaja pouzdanja.

DMHA je takođe poznat po nazivu 2-Aminoizoheptan. Ovo je psihoaktivni stimulans centralnog nerva koji pripada grupi monoamina. Ima sposobnost da se vezuje za transportne proteine koji su odgovorni za obnavljanje dopamina, adrenalina i noradrenalina. DMHA se često smatra nasledniko DMMA zato što imaju slične karakteristike i dejstva.

DMAA nasuprot DMHA

Obe supstance pripadaju grupi monoamina i deluju kao inhibitori ponovnog uzimanja kateholamina. Blokiraju transportne proteine i povećavaju količinu neurotransmitera izvan ćelije. Ovo povećava energiju, poboljšava izdržljivost i čini da se osećate fokusirano. Ipak, DMAA je jači od DMHA otprilike za 20 do 30%. Samo 70mg DMMA ima ista dejstva kao 200mg DMHA. Takođe, vredno je pomenuti da je DMMA zabranila Agencija za hranu i lekove u 2012. Još uvek postoji na tržištu u nekim suplementima dok je legalnost ove supstance sporna. Zbog zabrane DMAA, suplemente koji sadrže ovu supstancu u njenom čistom obliku je teško pronaći i prema tome oni su skuplji. Obe supstance se mogu koristiti kao pre-workout sa potpuno sličnim dejstvima i obe mogu da se kombinuju sa drugim suplementima.

Rezime

Pre-workouts su veoma važni za prevazilaženje osećaja iscrpljenosti, dajući vam više energije i poboljšavajući performanse za vreme treninga. Ako niste pristalica sintetičkih suplemenata, možete da uzemete domaći pre-workout koji je napravljen od domaćih sastojaka. Mnogi pre-workout suplementi su legalni i potpuno bezbedni. Ipak, čak i ovi suplementi mogu da prouzrokuju nuspojave koje nisu toliko velike kao one koje se pojavljuju korištenjem steroida i lekova na bazi steroida. Pokušajte da ih prepozante na vreme i pronađete suplemente koji su korisni za vaš organizam. Neki od najpopulanijih pre-workout sumplemenata sadrže DMAA ili DMHA. Ovo su slične supstance koje mogu podići vaš trening na viši nivo i doneti neverovatne rezultate.

SARMs

14. December 2020.
Prethodni post

Prohormoni

28. December 2020.
Sledeći Post

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *